ZMIANA HASŁA CAS
Każdy posiadacz konta konta CAS może zostać zmienić hasło samodzielnie pod warunkiem, że nie zapomniał dotychczas używanego hasła. Hasło można zmienić m.in. w następujący sposób:
- Przechodzimy na stronę główną Centralnego Systemu Uwierzytelniania.
- Jeżeli nie byliśmy zalogowani, logujemy się, wpisując login i dotychczas używane hasło.
- Na wyświetlonej po stronie klikamy w odnośnik: zmiana hasła.
- Na wyświetlonej stronie wpisujemy w odpowiednie pola stare hasło i dwukrotnie nowe hasło, a następnie klikamy w przycisk ZMIEŃ HASŁO.
Bezpośredni odnośnik do strony zmiany hasła pojawia się też po zalogowaniu na górnym pasku obecnym w większości aplikacji współpracujących z Centralnym Systemem Uwierzytelniania.
Przekazanie pierwszego hasła CAS LUB zmiana zapomnianego hasła CAS
Istnieją dwa sposoby postępowania w sytuacji, gdy użytkownik nie zna jeszcze hasła do swojego nowo założonego konta lub gdy nie pamięta swojego hasła:
- Wizyta w dziekanacie, gdzie pracownik dziekanatu wygeneruje nowe hasło konta i przekaże je bezpośrednio zainteresowanej osobie. Ta możliwość dotyczy jedynie studentów oraz pracowników wydziałów. Wadą tej metody jest to, że dostęp do hasła użytkownika mają osoby trzecie. Z tego względu zalecamy jak najszybszą zmianę hasła w sposób opisany powyżej.
- Skorzystanie z mechanizmu generowania haseł, dzięki któremu w każdym momencie dostęp do hasła posiada tylko właściciel konta. Procedura składa się z następujących kroków:
- Użytkownik wpisuje proponowane nowe hasło dwukrotnie w formularzu generowania hasła (dostępnym na stronie głównej Centralnego Systemu Uwierzytelniania pod odnośnikiem zapomniane hasło). Więcej informacji na temat obsługi tego formularza można znaleźć tutaj.
- System generuje jawny kod aktywacyjny dla wprowadzonego hasła i wyświetla go użytkownikowi.
-
Kod przekazywany jest dalej na jeden z dwóch sposobów:
- Studenci i pracownicy wydziałów przekazują kod pracownikowi dziekanatu osobiście.
- Pracownicy administracji centralnej oraz jednostek niebędących wydziałami, korzystając z imiennego służbowego adresu e-mail, przesyłają na adres helpdesk@uw.edu.pl wiadomość następującej postaci:
Temat wiadomości:
Aktywowanie hasła CAS
Treść:
Proszę o aktywowanie hasła CAS.
Kod aktywacyjny:
Imię:
Nazwisko:
Jednostka:
Telefon służbowy: - Pracownik obsługi za pomocą kodu przypisuje wprowadzone wcześniej hasło do konta użytkownika. W przypadku otrzymania kodu aktywacyjnego drogą e-mailową, wysyła pracownikowi e-mail z potwierdzeniem aktywowania.
- Od tego momentu użytkownik może korzystać z nowego hasła podczas logowania.
-
Uwaga! Adres e-mail używany do korespondencji w sprawie aktywacji hasła CAS musi być adresem pracownika, a nie jednostki zatrudnienia. Zgodnie z Zarządzeniem nr 16 Rektora z dnia 18.04.2007, pracownicy UW mają obowiązek posiadania i korzystania z konta pocztowego w domenie uniwersyteckiej.