Co to jest Active Directory?

Jest to tzw. usługa katalogowa, związana z zarządzaniem tożsamością osób logujących się do różnych innych usług informatycznych (np. serwisów internetowych, komputerów).

W dużym uproszczeniu jest to coś, co daje nam możliwość stosowania tego samego loginu i hasła w kilku konkretnych usługach informatycznych działających na UW.

Twoje login i hasło AD (skrót od Active Directory) reprezentują razem Twoje konto AD.

Nie jestem informatykiem - nie znam się na usługach, zarządzaniu tożsamością itp.

Dla przeciętnego użytkownika te wszystkie terminy nie są tak bardzo ważne. Warto jedynie zapamiętać nazwę Active Directory, by móc odróżnić nasze własne login i hasło AD od naszego loginu i hasła CAS (używanego gdzie indziej).

Czy muszę/mogę mieć do czynienia z Active Directory?

Jeśli jesteś pracownikiem administracji centralnej, Wydziału Prawa i Administracji, Wydziału Psychologii lub Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych - musisz.

Jeśli jesteś studentem lub pracujesz w innej jednostce administracyjnej UW - nie musisz i zazwyczaj nie możesz. To się może zmienić, jeśli Twoja jednostka postanowi inaczej.

Do jakich usług można logować się przez konto Active Directory?

Są to:

  • komputery pracowników administracji centralnej
  • serwisy SharePoint
  • usługa VPN administracji centralnej
  • poczta Exchange
  • serwis raportów Business Inteligence

Jeżeli te nazwy nic Ci nie mówią, nie przejmuj się. Oznacza to, że sprawa Cię nie dotyczy.